wat
De mobiliteitsstudie die Antea Group (een externen onafhankelijk onderzoeksbureau) eind 2017 uitvoerde in de dorpskern van Halle, formuleerde tal van voorstellen om de verkeersveiligheid in en rondom de dorpskern te verbeteren. De studie toonde onder meer aan dat fietsers en voetgangers Halledorp niet overal even veilig kunnen doorkruisen.
opzet
Op lange termijn is hier een grondige en structurele herinrichting noodzakelijk. Op korte termijn stelde Antea voor om, ten noorden en ten zuiden van de doortocht, een parallel fietsnetwerk te realiseren. Dit kan, alvast tijdelijk, een kwalitatief alternatief vormen voor de actieve weggebruikers, die dan de dorpskern niet meer hoeven te doorkruisen.
verloop
Een werkgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van onder meer politie, fietsersbond, verenigingen, politieke fracties, inwoners …, werkte intussen een globaal ontwerpplan uit voor dit veilige fietsnetwerk, inclusief heel wat mogelijke maatregelen of ingrepen om het te kunnen realiseren.
Hieronder leest u stap voor stap alles over het inspraaktraject.