procedure
Doe je aanvraag of melding van je evenement of activiteit via Eaglebe: https://app.eaglebe.com.
Doe je regelmatig of elk jaar opnieuw een evenementenaanvraag? Maak dan een account aan, bij voorkeur op een algemeen e-mailadres van je vereniging (als je daarover beschikt). Op die manier kan je je elk jaar opnieuw baseren op je eerdere aanvraag. Een account aanmaken doe je hier.
Nog vragen of wat hulp nodig? Contacteer onze dienst evenementen (gegevens in contactblok) of bel naar 03 2980 7 13. Binnenkort plaatsen we ook een instructiefilmpje op deze pagina.
Onze diensten behandelen je aanvraag, vragen eventueel advies aan de hulpdiensten (brandweer, politie) en vragen goedkeuring aan het college. Nadien krijgt de contactpersoon van het evenement of activiteit bericht van ons. Alle aanvragen die verband houden met je evenement (van materiaal of dergelijke) zijn steeds onder voorbehoud van de goedkeuring.
op tijd aanvragen
Wil je zeker zijn dat alles op tijd in orde is? Bezorg ons voor de deadlines de nodige basisinfo over je evenement. Wat deze basisinfomatie juist is, lees je hier in de evenementenleidraad.
- Een aanvraag voor een bijzonder groot evenement vanaf 1.500 gelijktijdige deelnemers doe je minstens vier maanden op voorhand.
- Een aanvraag voor een groot evenement vanaf 500 gelijktijdige deelnemers doe je minstens twee maanden op voorhand.
- Een aanvraag voor een kleiner evenement met minder dan 500 gelijktijdige deelnemers doe je minstens zes weken op voorhand.
- Een activiteit die enkel gemeld moet worden meld je minstens drie weken op voorhand.
Let op! Is je aanvraag te laat? We bekijken wat er nog mogelijk is maar kunnen je niets garanderen.
Als je ons extra informatie moet bezorgen, zoals bijvoorbeeld een veiligheidsplan of keuringsattesten of andere, dan hebben we die info minstens zes weken op voorhand nodig voor bijzonder grote evenementen en minstens vier weken op voorhand voor alle andere evenementen.