herinrichting patio voor een nog betere dienstverlening
Je hebt het misschien al gezien: de patio in ons administratief centrum werd de voorbije dagen in een nieuw kleedje gestoken. Aanleiding hiertoe was de tevredenheidsenquête die we twee jaar geleden deden bij onze bezoekers. Daaruit bleek dat de nummering en de locatie van de loketten in onze centrale inkomhal soms verwarrend was. Daarnaast stonden de wachtbanken net te dicht tegen de loketten, wat ten koste ging van de privacy van onze bezoekers. Die verbeterpunten werden nu aangepakt.
duidelijke nummering
In totaal kreeg de patio negen nieuwe loketten:
- vier voor de afdeling omgeving
- vijf voor de dienst burgerzaken (met bij ieder loket ingebouwde fotoapparatuur).
De nieuwe loketten werden zo ontworpen dat ze meer privacy bieden. Elk loket wordt namelijk gescheiden door grote wanden. Een duidelijk zichtbare nummering wijst de bezoeker dan weer sneller de weg naar het juiste loket. Twee zaken die zonder twijfel zullen bijdragen aan een betere dienstverlening.
Hoe werkt het?
- Bij aankomst in de patio kan je je als bezoeker aanmelden via de aanmeldzuil, die gekoppeld is aan je vooraf gemaakte afspraak. Uiteraard staan onze onthaalmedewerkers ook ten dienste van wie zich persoonlijk wil aanmelden of moeite heeft met de digitale geleiding.
- Je krijgt een ticket met daarop een volgnummer.
- Je neemt vervolgens plaats in de wachtruimte.
- Daar geeft een beeldscherm aan wanneer het jouw beurt is en naar welk loket je je mag begeven. Dat ticketsysteem is al sinds juni vorig jaar in gebruik, maar dankzij de herinrichting van de patio bewijst het nu veel meer zijn nut.
Op die manier maken we voortdurend werk van een klantvriendelijke dienstverlening.
met dank aan…
Zo'n verbouwing brengt heel wat werk met zich mee. En daarvoor konden we rekenen op onze eigen interne coördinatoren, grafici, IT’ers, schrijnwerkers en elektriciens. Samen hebben zij voor een beperkt budget deze aanpassingen kunnen realiseren. Dat verdient een dikke pluim!