praktische info

• speeltijd: 10.25 tot 10.40 uur en 14.25 tot 14.40 uur
  • middagpauze: 11.55 tot 13.10 uur
ingang school
  • er zijn twee parkings aan onze school: parking 1 (grote parking aan De Vleugel) en parking 2 (kleinere parking naast de sporthal).
  • hoofdingang van de school: via parking 2
  • de hoofdingang (groene poort aan speelplaats lagere school) is open tijdens de schooluren.
  • altijd aanmelden aan het secretariaat
  • ingang kleuterschool: via parking 1
  • deze ingang is altijd gesloten tijdens de schooluren. De kleuterschool is op dat moment enkel te bereiken langs de hoofdingang.
voor- en naschools toezicht

voorschools toezicht

• iedere schooldag van 7.30 tot 8.25 uur

naschools toezicht

• maandag, dinsdag en donderdag tot 17.30 uur
  • vrijdag tot 17 uur
  • woensdag tot 13 uur

registratie

• badge bij inschrijven (hangt aan boekentas)
  • scannen bij binnenkomen en verlaten voor- en naschoolse opvang
  • gratis eerste badge voor de duur van de schoolloopbaan, bij verlies melden aan secretariaat

buitenschoolse opvang Ferm (voorheen Stekelbees)

Hebt u vroeger of later nood aan opvang, dan kunt u rekenen op Ferm Kinderopvang in de Achterstraat in Sint-Antonius. Zij organiseren elke werkdag opvang vanaf 7 uur en 's avonds tot 19 uur, op woensdagnamiddag, tijdens vakanties en snipperdagen. Uw kind maakt de verplaatsting met een busje. Meer info bij Ferm Kinderopvang via 03 420 08 44 of bko.zoersel@samenferm.be of www.samenferm.be.

afwezigheden

Zowel voor kleuters als voor leerlingen lager onderwijs is een voldoende aanwezigheid noodzakelijk voor een vlotte schoolloopbaan.

Indien uw kind niet naar school kan komen wegens ziekte, verwittigt u telefonisch (03 2980 8 04) of per mail (info@bn.zoersel.be) de school. Ook voor kleuters vinden we het belangrijk dat afwezigheden gemeld worden.

Voor schoolplichtige kinderen moet er een afwezigheidsbriefje (zie achteraan agenda) of doktersattest afgegeven worden. Voor 5-jarige kleuters is geen bewijsstuk nodig.

U kan de nodige afwezigheidsdocumenten hier bekomen.

luizen

Controleer regelmatig het haar van je kind, ook als er geen melding is van hoofdluizen. Ontdek je luizen bij je zoon of dochter, handel dan snel. Start de behandeling meteen en verwittig de klasleerkracht. De school zal vervolgens de ouders van de klas verwittigen bij melding van luizen.

In deze brochure vind je meer info over de behandeling.

toestemming alleen naar huis

In dit document kunt u alle nodige informatie vinden waarmee u toestemming kunt geven om alleen naar huis te gaan.

volgende grote stap

Gaat uw kind voor het eerst naar school of naar het eerste leerjaar? Dan kunt u hieronder, bij nuttige documenten, doorklikken naar het informatieboekje over volgende grote stappen.

studie
  • 1ste, 2de, 3de en 4de leerjaar:
    • refter lagere school
    • 1ste en 2de van 15.45u tot 16u