wij werken vanaf 1 januari op afspraak

Omwille van de coronacrisis werken onze diensten al een tijdje op afspraak. Gezien de positieve evaluatie werd beslist om dit in de toekomst verder te zetten en zelfs uit te breiden. Want werken op afspraak werkt en heeft heel wat voordelen.

positieve evaluatie

Eind 2020 organiseerden we een bevraging bij een representatieve groep Zoerselaars, een mix tussen jong en oud, gespreid over de drie deelgemeenten. Daaruit bleek dat het merendeel van de bevraagden verkiest om op afspraak te (blijven) werken. Op basis van deze resultaten besliste het college om de dienstverlening op afspraak vanaf 1 januari definitief te maken. We breiden dit bovendien nog uit en zorgen ervoor dat u in de toekomst op verschillende manieren geholpen wordt, zowel online als offline.

meteen aan de beurt

Niemand wacht graag. Ook u hebt ongetwijfeld wel betere dingen te doen dan aan te schuiven. Het werken op afspraak biedt daarom heel wat voordelen. Niet enkel voor u, maar ook voor onze medewerkers. Want via ons gloednieuw afsprakensysteem (www.zoersel.be/afspraak) geeft u aan wanneer en waarvoor u een bezoek brengt. Dat geeft onze medewerkers de tijd om uw dossier voor te bereiden. Komt u op het afgesproken uur, dan bent u meteen aan de beurt. Uw dossier met de nodige documenten ligt klaar, zodat uw bezoektijd beperkt wordt tot het minimum. Op het moment dat u een afspraak maakt, wordt bovendien aangegeven welke documenten u moet meebrengen voor uw bezoek. Zo vermijdt u een onnodige vervolgafspraak.

afspraak maken

U kunt op drie manieren een afspraak maken:

  • Surf naar www.zoersel.be/afspraak of klik op de startpagina op de knop ‘maak een afspraak’. Uit de lijst van producten kiest u waarvoor u een afspraak wenst te maken. Selecteer een moment dat voor u het beste past en geef uw gegevens door. Daarna ontvangt u een bevestiging in uw mailbox. Via deze mail kunt u uw afspraak later nog annuleren of verzetten. Om er zeker van te zijn dat u ons niet vergeet, ontvangt u vlak voor uw bezoek een automatische herinnering.
  • Bent u niet echt thuis in de digitale wereld? Dan helpen onze medewerkers u graag telefonisch verder. Via 03 2980 0 00 kunt u tijdens de openingsuren bij hen terecht.
  • U kunt ook steeds tijdens de openingsuren terecht aan het onthaal (Handelslei 167) of in onze bibliotheken om een afspraak te maken.

geen afspraak nodig

Voor volgende producten moet u geen afspraak maken:

  • kopen van tickets voor activiteiten van ons cultuurcentrum;
  • afhalen ‘geen reclame’ stickers voor op brievenbussen;
  • afhalen huisnummerplaatje;
  • aankopen van gemeenteplan;
  • aankopen van wandel- en fietskaarten;
  • aankopen van Zoerselse geschenkcheques;
  • aanvragen gft-container (groen);
  • aanvragen restafvalcontainer (grijs);
  • aankoop pmd-zakken;
  • informatie aan het onthaal;
  • opladen van elektriciteitskaart;
  • aanvragen fietslabel;
  • afleveren van zaken in het kader van inzamelacties zoals kurken, feestproducten

e-loket

Daarnaast kunt u ook een groot deel van uw gemeentelijke administratie van thuis uit regelen op www.zoersel.be/e-loket. Hier vindt u een volledig overzicht van alles wat u bij ons online kunt aanvragen. De aanvragen met een icoontje achter worden automatisch verwerkt. Verschillende aktes (geboorteakte, ...) of attesten (attest gezinssamenstelling, uittreksel uit het strafregister ...) ontvangt u binnen de vijf minuten in uw mailbox.

openingsuren onthaal

Tot slot geven we u nog graag de openingsuren van ons onthaal (Handelslei 167) mee:

maandag: 8.30 - 12.30 uur | 13.30 - 16.30 uur
dinsdag: 8.30 - 12.30 uur | namiddag gesloten, wel telefonisch bereikbaar
woensdag: 8.30 - 12.30 uur | 13.30 - 16.30 uur
donderdag: 8.30 - 12.30 uur | 13.30 - 20 uur
vrijdag: 8.30 - 12.30 uur | namiddag gesloten, wel telefonisch bereikbaar